No es estrany escoltar que la ISO 9001 no serveix per a res, que limita la capacitat operativa de les organitzacions i que només és un cost i un destorb.
Personalment no hi estic d’acord. Crec que la contribució a la gestió i administració de les organitzacions que suposa la metodologia de gestió per processos potenciada amb l’anàlisi de riscos es un dels grans avanços de les últimes versions de la norma.
El control que proporciona un sistema correctament implantat basat en aquests principis i sustentat en criteris d’optimització de processos, permet una gestió eficaç i eficient del mateix consumint menys recursos. A més, l’ajust continuat dels indicadors de procés agilitzarà el cicle d’anàlisi i presa de decisions, arribant fins i tot a la seva estandardització, el que permetrà delegar o automatitzar la gestió i recuperar temps per a invertir en altre projectes. Amb el fi de que el sistema no sigui una càrrega i que no limiti l’agilitat de les organitzacions, un dels meus objectius principals al implantar una ISO 9001 és establir un sistema de registre coherent amb el dia a dia de la empresa i reduir la gestió al control d’un petit quadre de comandament que permeti prendre les decisions correctes de forma intuïtiva.
